Iz Prepiha: Varno skozi podhod, nevarno čez (zavarovani) prehod
Prepihova rubrika: Aktualno
Varno skozi podhod, nevarno čez (zavarovani) prehod
Besedilo: Mateja Jordan
Na objavo občanke, ki je za las ušla prihajajočemu vlaku na železniškem prehodu nad Staro vasjo v Postojni, se je na družbenem omrežju Facebook odzvalo več ljudi s podobno izkušnjo. Na Slovenskih železnicah obžalujejo napako in zagotavljajo, da v takšnih primerih vedno sprožijo varnostne postopke. Dogodek naj bi zakrivila prekinitev sistema v sklopu izgradnje podhoda, ki bo po zagotovilu Direkcije RD za infrastrukturo sicer zaključen vsak čas.
To, da dogodki, ki ogrožajo življenja, niso nobena redkost, potrjujejo tudi številke. Slovenske železnice (SŽ) namreč zabeležijo na 332 nivojskih prehodih, zavarovanih z napravami, okoli 100 napak ali motenj letno, pri čemer večino pripisujejo zlomu zapornic zaradi neprimernega odnosa udeležencev cestnega prometa. »Napake ali motnje se avtomatsko javljajo prometnemu osebju in preko signalizacije strojevodjem, ki preko določenih postopkov zagotavljajo varnost na križanjih s cestami,« so zapisali na SŽ.
Tudi ob omenjenem izrednem dogodku jih je strojevodja, kot navajajo, takoj obvestil. »Nemudoma so bili sproženi postopki za zagotavljanje varnosti cestnega in železniškega prometa na način, da se do ugotovitve vzroka in njegove odprave vsi vlaki pred nivojskim prehodom ustavljajo (strojevodje so o tem obveščeni) in nato ob preverjanju cestnega prometa nadaljujejo svojo vožnjo ob dvignjenih zapornicah,« so zagotovili. Enaki postopki veljajo po njihovih navedbah v vseh primerih, ko sistemi za zagotavljanje varnosti javljajo napako na sistemih za zavarovanje nivojskih prehodov.
Kot pojasnjujejo na SŽ, so se na relaciji Postojna–Prestranek pred tem dogodkom izvajala vzdrževalna dela v sklopu gradnje podhoda, zato je bilo treba nekatere sisteme začasno izločiti iz obratovanja in jih po končanju del ponovno vključiti. Pri tem je prišlo do napake, ki je bila po dogodku ugotovljena in odpravljena. »Trenutno poteka natančna analiza dogodkov in preverjanje procedur, ki so temu botrovale in na podlagi katerih bodo, če bo potrebno, sprejeti dodatni ukrepi,« še odgovarjajo s SŽ.
Sicer pa je projekt gradnje omenjenega podhoda za pešce in kolesarje pod železniško progo v Postojni praktično zaključen, kot zagotavljajo na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI. »Zgrajena je bila armirano betonska konstrukcija podhoda svetle širine 4,5 metra, višine 3 metre in dolžine 20 metrov. Na območju podhoda sta se uredila tudi odvodnjavanje in razsvetljava z integriranim radarskim senzorjem gibanja. V tem tednu je tako predvideno samo še asfaltiranje v podhodu in zatem fazni tehnični pregled gradbenih del,« pojasnjujejo. Ob tem napovedujejo skorajšnje odprtje podhoda po uspešno opravljenem faznem tehničnem pregledu, ki je predviden v petek, 21. junija.
Kot še navajajo na DRSI, so ob gradnji izvedli tudi prehod 20 kV kablovoda med RTP Postojna in elektro napajalno postajo Postojna in s tem zagotovili boljšo energetsko infrastrukturo za SŽ; Občina Postojna pa je poskrbela za izgradnjo dostopnih cest do podhoda. »Z izvedbo osvetljenega podhoda pod železniškimi tiri in dostopnih cest bo tako omogočen varen prehod pešcem in kolesarjem. Prav tako bo povečana varnost občanov, saj se bo zmanjšalo število nedovoljenih, predvsem pa nevarnih prehodov čez progo na tem območju,« so prepričani na DRSI. Projekt, vreden 1,4 milijona evrov, je delno sofinanciran z EU sredstvi iz Instrumenta za povezovanje Evrope.
Objava na Facebooku o dvignjenih zapornicah na železniškem prehodu nad Staro vasjo v času, ko je prihajal vlak, je sprožila odzive ljudi s podobno izkušnjo.