Lokalc za boljšo turistično ponudbo
Postojnska turistična ponudba je od včeraj še bogatejša. Informacije za turiste so v turistično informacijskem centru TIC Galerija dopolnili s celo vrsto reprezentativnih in vsebinskih izdelkov plodnih ustvarjalk Društva Lokalc. Društvo združuje oblikovalce, umetnike in rokodelce iz Postojne in okolice in ponuja ročno in v malih serijah izdelane, pogosto pa celo unikatne kose nakita, oblačil, torbic, mil, igrač, posod in drugih izdelkov za vsak dan ter daril. Svoje rokodelske sposobnosti pa člani društva dopolnjujejo tudi z raznolikimi vsebinskimi dogodki kot so ustvarjalne delavnice za otroke, mlade in odrasle. Od zdaj naprej tudi v TIC Galeriji.
Pomemben del ponudbe prodajne galerije v centru mesta (Trg padlih borcev) predstavljajo tudi povsem novi izdelki nove krovne turistične blagovne znamke postojnskega turizma. Ti so nastali s pomočjo priznane ilustratorke Polone Pačnik in oblikovalke Darje Klančar – Darke. Podlage za razvoj blagovne znamke sta pripravili kustosinji za etnologijo in zgodovino Notranjskega muzeja Postojna Alenka Čuk in Magda Peršič ter tako prispevali, da je Polona Pačnik v ilustraciji obudila mite in legende Postojnskega. Med njimi so prepoznavni motivi zmaja iz Postojnske jame skupaj s pogumnim pastirčkom Jakobom, človeška ribica, Predjamski grad in roparski vitez Erazem Predjamski. Večina prvih zapisov o omenjenih likih je bila objavljena že v Valvasorjevi Slavi Vojvodine Kranjske (npr. zapis o človeški ribici kot zmajevem mladiču).
V letos prenovljenem turističnem vodniku so v Zavodu Znanje zbrali napotke tudi za manj znana doživetja v širši regiji. Med priporočili so kozolec toplar v Belskem skupaj z etnografsko zbirko z več kot 200 predmeti kmečkega orodja, Planinsko polje s Planinsko jamo in Ravbarjevim stolpom ter vse bolj iskani ogledi medveda in drugih gozdnih živali. Letos so v občini Postojna prenovili tudi dobrih 100 kilometrov obstoječih kolesarskih poti.
Andrej Berginc, podžupan občine Postojna: »Postojnska jama je magnet za obisk, vendar bi vseeno radi, da ljudje ostanejo dalj časa pri nas. Zanimanje potrjujejo povpraševanja turistov po drugih ponudbah, kar jim lahko vsekakor zagotovimo. Doživljajske ponudbe že segajo
na področje doživljanja narave, kulturnega turizma, pestrih gostinskih in tudi etnografskih vsebin širšega območja Zelenega krasa. Rad bi se zahvalil vsem, ki so razvoj postojnskega turizma že podprli s svojimi aktivnostmi.«
Vladka Krese, Zavod Znanje: »Naš izziv v turizmu je, kako preko doseganja prepoznavnosti v sodelovanju s prebivalkami in prebivalci Postojne ustvarjati nove zaposlitvene priložnosti. Eden najpomembnejših odgovorov na ta izziv je prenovljena prodajna TIC Galerija. Tu smo prvič združili moči z lokalnimi ponudniki in ustvarjalci. So pa izdelki le del TIC Galerije - obiskovalci namreč tu dobijo tudi informacije o tem, kako odkriti doživetja kulturne in naravne dediščine.«
Mateja Premrl, oblikovalka in predsednica društva Lokalc: »Pri nekaterih umetnikih v Društvu Lokalc se boste za njihove izdelke že morali postaviti v vrsto. Izjemno se mi zdi, da lahko sedaj ponujamo tako širok spekter izdelkov, od torbic, ki prenašajo kulturno izročilo, do drznih vratnih korzetov, ročno izdelanih mehkih igrač z osebno noto, trajnostnih denarnic … in večina izdelkov je na voljo izključno v TIC Galeriji. Zahvaljujem se za posluh in sodelovanje občini Postojna in Zavodu Znanje Postojna. Verjamem, da začenjamo z zelo posebno slovensko turistično zgodbo.«
foto: T. Penko