70. obletnica delovanja srednje šole v Postojni
V petek, 27. 11. 2015, bomo obeležili 70-obletnico delovanja srednje šole v Postojni.
Osrednja prireditev bo ob 18.00, v Kulturnem domu v Postojni. Slavnostni govorci na prireditvi bodo ministrica za šolstvo, državni sekretar za gospodarstvo in župan občine Postojna. V programu bodo sodelovali sedanji in bivši dijaki šole, ki bodo obiskovalce z besedo, glasbo in sliko popeljali na sprehod po časovnem traku – od nekoč do danes. Po prireditvi se bo druženje ob pogostitvi in živi glasbi nadaljevalo na matični šoli.
Ob tej priložnosti smo izdali tudi zbornik, ki nadaljuje tradicijo izdaje zbornikov ob okroglih obletnicah šole. Prvi sega v leto 1975, ko je šola obeležila 30-obletnico delovanja, sledijo še trije zborniki, zadnjega smo izdali v letu 2005. Bralcem smo v zborniku predstaviti, kako smo živeli in delali na šoli v zadnjih 10-ih letih, kaj nas je zaznamovalo, kje vidimo izzive in priložnosti za prihodnost.
Začetki delovanja šole segajo v povojna leta, 3. novembra leta 1945 je bila gimnazija slovesno odprta v prostorih na Ljubljanski cesti 2, kjer danes domuje naša višja strokovna šola. V novembru 1947 se je šola preselila v prenovljeno poslopje gimnazije, v središču mesta. V letu 1975 so se gimnazijcem pridružili ekonomisti.
80- ta leta prejšnjega stoletja so bila čas usmerjenega izobraževanja, šola je dobila novo lokacijo, kjer smo še danes. Dobila je nove programe in novo ime: Srednja naravoslovno-matematična in kovinarsko-strojna šole Postojna, kasneje pa Srednja tehniška in naravoslovna šola Postojna.
90-ta leta, zaznamovana s samostojnostjo naše države, so nam prinesla novo ime – Srednja šola Postojna in nove spremembe, med drugim v letu 1995 prvič eksterno maturo v gimnazijskem programu.
Edino, kar je v času nespremenljivega, je nenehna sprememba.
V letu 2002 smo postali Šolski center Postojna z dvema organizacijskima enotama, Srednjo šolo in Višjo strokovno šolo, v letu 2004 so v okviru naše šole začeli delovati oddelki v dislocirani enoti v Ilirski Bistrici.
Danes smo šolski center z nekaj nad 800 dijaki in 340 študenti v rednem in izrednem izobraževanju. V srednji šoli izvajamo programe: gimnazija, ekonomski tehnik, v strojni šoli programe poklicnega izobraževanja (avtoserviser,orodjar) ter program strojni tehnik, v Ilirski Bistrici pa program gimnazija in tehnik računalništva.
V okviru višje šole izobražujemo poslovne sekretarje, inženirje strojništva ter inženirje gozdarstva in lovstva.
Nekaj izvedenih aktivnosti v preteklih desetih letih in prednostne naloge za naprej:
• Velik poudarek namenjamo mednarodni dejavnosti šole. Sodelujemo v številnih projektih, ki našim dijakom in zaposlenim dajejo možnost, da opravljajo del praktičnega usposabljanja oz. del izobraževanja v različnih evropskih državah: Nemčiji, Španiji, Irski, Portugalski, Finski… Menimo, da so tovrstne izkušnje za udeležence izjemnega pomena.
• V strokovnem šolstvu tesno sodelujemo z lokalnim gospodarstvom in širše, kar nam omogoča, da sledimo novostim stroke in tako zagotavljamo dijakom in drugim udeležencem izobraževanja znanje in kompetence, ki jih trg dela danes nujno potrebuje. V tem trenutku usmerjamo aktivnosti na šoli v pridobitev in delovanje izobraževalnega centra sodobne CNC tehnologije, zlasti s področja strojništva.
• Na šoli smo ponudili možnost izrednega izobraževanje v vseh programih, ki jih izvajamo v srednji šoli, dodatno ponujamo poklicni tečaj predšolske vzgoje. V sodelovanju z zunanjimi deležniki izvajamo NPK za področje CNC tehnologij.
• Višja šola je v tem obdobju pridobila poleg programa poslovni sekretar, ki ga izvajamo na šoli že od samega začetka, tudi višješolski program strojništva ter ob sodelovanju s sosednjo šolo program gozdarstva in lovstva.
• S pestro paleto obšolskih dejavnosti omogočamo mladim, da razvijajo različne kompetence: dramski krožek, Big band ŠC Postojna, likovni krožek, bralni klub, novinarski krožek, naravoslovni krožek, prostovoljne dejavnosti,šolski gledališki abonma, mladi in denar… Pozornost namenjamo vsakemu posamezniku, njegovim interesom in pričakovanjem, krepimo dijakovo razvojno moč.
• Ves naš trud dijaki nagradijo z odličnimi rezultati na različnih področjih. Vsako leto nas razveselijo z dobrimi rezultati na eksternim preverjanjih znanja. V zadnjih desetih letih je zaključilo šolanje 53 zlatih maturantov.
• V zborniku smo posebej prikazali dosežke in priznanja naših dijakov, tistih najboljših, saj je vseh, ki bi jih želeli imenovati, preveč. V zadnjih desetih letih je 153 dijakov šole dobilo zlata priznanja na različnih področjih: slovenščina, matematika, logika, jeziki, biologija, kemija, geografija, ekonomija, različna športna področja.. V letu 2015 je dijakinja tretjega letnika gimnazije osvojila bronasto medaljo na mednarodni geografki olimpijadi.
• Veliko truda in energije je bilo vloženo v izboljšanje materialnih pogojev dela na šoli.
V novembru 2004 je bila izvedena prva večja sanacija na objektu in sicer sanacija strehe s pripadajočo inštalacijo nad večnamenskim prostorom šole, ki jo je poškodovalo neurje. V letu 2005 je bila izvedena sanacija športne dvorane: zamenjan je bil obod in streha dvorane, zamenjana so bila vsa okna, na novo je bil postavljen oz. dograjen strelovod.
• Posebej velja omeniti uspešno energetsko sanacijo šole, ki je bila izvedena v letih od leta 2011 do 2013. Energetsko sanacijo je delno financirala EU iz Kohezijskega sklada, delno MIZŠ, 10% sredstev pa je morala zagotoviti šola iz lastnih sredstev.
• Veliko pozornosti smo namenjali opremi šole, zlasti posodabljanju in nabavi računalniške opreme. Vse učilnice na šoli so opremljene s računalnikom, projektorjem ter platnom. Šola ima samo na matični lokaciji pet računalniških učilnic, skupaj več kot 300 računalnikov. Učilnice smo na novo opremljali tudi s šolskim pohištvom, posebej velja omeniti kabinet ter učilnico za biologijo in kemijo.
• Na šoli trenutno zaključujemo sanacijo garderob v športni dvorani, kar je bil tudi eden izmed prioritetnih ciljev šole. V tem trenutku namenjamo vso energijo aktivnostim za prenovo šolskih delavnic in tesnejšemu sodelovanju z lokalnim gospodarstvom, zlasti s področja strojništva.
Zadnje desetletje so zelo zaznamovali negativne demografski trendi, velika izbirnost na področju srednješolskih izobraževalnih programov ter zaostrena gospodarska situacija, ki se zrcali tudi na delovanju in financiranju šolskega sistema. Število učencev, ki zaključujejo osnovno šolo, je v zadnjih nekaj letih vztrajno padalo, tudi v prihodnje ni zaznati bistveno drugačnih trendov. Podobno, kot druge šole v naši državi, opažamo upad zanimanja za splošno izobraževanje ter razpršen vpis v različne programe strokovnih šol. Kljub temu smo uspeli ohraniti zanimanje za izobraževanje na naši ustanovi. Število dijakov, ki se je v preteklih letih zmanjševalo, se je stabiliziralo, zlasti veliko zanimanje beležimo za izobraževanje v programih s področja strojništva.
Vizija šole je, da postane regijski srednješolski center z bogato ponudbo srednješolskih programov za mladino in za odrasle. V strokovnem šolstvu želimo tesno sodelovati z gospodarstvom, kar nam bo omogočilo slediti vsem novostim stroke.
Pri splošnem izobraževanju želimo ponuditi dijakom čim večjo izbirnost, da bodo lahko uresničili svoje ambicije.
Dijakom in zaposlenim želimo dati možnost osebnega in strokovnega razvoja ter aktivnega sodelovanja pri oblikovanju okolja, v katerem živimo.
Cilj naše šole je na prvem mestu znanje, ki naj udeležencem izobraževanja omogoči delovanje na različnih področjih; inovativnost, ki naj jim odpira nova obzorja; fleksibilnost, ki naj jim omogoča hitro prilagajanje na spremembe v okolju. Vse to bo prispevalo k osebni izpolnitvi, pa tudi k večji konkurenčnosti posameznika.