Nahajate se:
Matički v roke Loškemu odru Škofja Loka in Šentjakobskemu gledališču
Matički v roke Loškemu odru Škofja Loka in Šentjakobskemu gledališču
24. 9. 2023
Kultura P.
217
V soboto zvečer se je s podelitvijo posebnih priznanj in matičkov zaključilo 61. Linhartovo srečanje v Kulturnem domu Postojna.
Od sedmih nastopajočih, vključenih v tekmovalni del, sta si vse štiri matičke razdelili gledališči Loški oder Škofja Loka in Šentjakobsko gledališče Ljubljana.
Rezultati z obrazložitvijo komisije:
MATIČEK ZA MOŠKO VLOGO: Domen Koren
za vlogo Danijela Škapina v predstavi Seksualna perverzija (Šentjakobsko gledališče
Ljubljana)
Domen Koren s svojo odrsko prezenco drži gledalčevo pozornost od samega začetka
predstave. Z lahkoto se sprehaja skozi natančno razčlenjene prizore in pri tem naniza
različna emotivna stanja, ki jih venomer precizno odmeri. Pri tem dinamične prizore začini z
obilico pristnih, humornih in iskrenih igralskih invencij, ter nam tako sčasoma zleze pod
kožo. Njegova srčnost in predanost se izraža v polnokrvni odrski stvaritvi, ki močno
zaznamuje celotno uprizoritev.
za vlogo Danijela Škapina v predstavi Seksualna perverzija (Šentjakobsko gledališče
Ljubljana)
Domen Koren s svojo odrsko prezenco drži gledalčevo pozornost od samega začetka
predstave. Z lahkoto se sprehaja skozi natančno razčlenjene prizore in pri tem naniza
različna emotivna stanja, ki jih venomer precizno odmeri. Pri tem dinamične prizore začini z
obilico pristnih, humornih in iskrenih igralskih invencij, ter nam tako sčasoma zleze pod
kožo. Njegova srčnost in predanost se izraža v polnokrvni odrski stvaritvi, ki močno
zaznamuje celotno uprizoritev.
MATIČEK ZA ŽENSKO VLOGO: Tina Tavčar
za vlogo Jane Weber v predstavi Seksualna perverzija (Šentjakobsko gledališče Ljubljana)
Tina Tavčar je z natančnim razumevanjem besedilne predloge uspela na odrskih deskah
upodobiti kompleksen notranji svet zapostavljene ženske, ki izgublja svojo najboljšo
prijateljico. S šarmantno sproščenostjo, dobrim posluhom za ritem, nevsiljivo odločnostjo in
veliko mero igralske radosti je pred nami vzpostavila močno igralsko kreacijo, ki jo ohranimo
v spominu še dolgo potem, ko zapustimo gledališko dvorano.
za vlogo Jane Weber v predstavi Seksualna perverzija (Šentjakobsko gledališče Ljubljana)
Tina Tavčar je z natančnim razumevanjem besedilne predloge uspela na odrskih deskah
upodobiti kompleksen notranji svet zapostavljene ženske, ki izgublja svojo najboljšo
prijateljico. S šarmantno sproščenostjo, dobrim posluhom za ritem, nevsiljivo odločnostjo in
veliko mero igralske radosti je pred nami vzpostavila močno igralsko kreacijo, ki jo ohranimo
v spominu še dolgo potem, ko zapustimo gledališko dvorano.
MATIČEK ZA MOŠKO VLOGO: Matej Čujovič
za vlogo Bukovca v predstavi Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša (Loški oder Škofja
Loka)
Matej Čujovič je lik Bukovca v predstavi Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša oblikoval
z zavidljivo mero nespornega igralskega talenta in odrske discipliniranosti. Ne glede na to, ali
je zgolj molče opazoval dogajanje ali nevarno koračil po odru, politikantsko spletkaril ali
vulgarno osvajal, umetelno prepričeval ali poživinjeno žrl in pil - v vsakem trenutku
predstave je izžareval polnokrvni lik strupeno nevarnega človeka, kakršnega bi si želeli
gledati zgolj v varnem zavetju gledaliških dvoran, a ga vse prevečkrat srečamo tudi na odrih
naših vsakdanjih življenj.
za vlogo Bukovca v predstavi Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša (Loški oder Škofja
Loka)
Matej Čujovič je lik Bukovca v predstavi Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša oblikoval
z zavidljivo mero nespornega igralskega talenta in odrske discipliniranosti. Ne glede na to, ali
je zgolj molče opazoval dogajanje ali nevarno koračil po odru, politikantsko spletkaril ali
vulgarno osvajal, umetelno prepričeval ali poživinjeno žrl in pil - v vsakem trenutku
predstave je izžareval polnokrvni lik strupeno nevarnega človeka, kakršnega bi si želeli
gledati zgolj v varnem zavetju gledaliških dvoran, a ga vse prevečkrat srečamo tudi na odrih
naših vsakdanjih življenj.
(Andrej in Jan podelita zadnjega matička.)
MATIČEK ZA NAJBOLJŠO PREDSTAVO V CELOTI: Loški oder Škofja Loka
za predstavo Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša
Dramsko besedilo hrvaškega dramatika Iva Brešana je nastalo v nekih drugih časih in v neki
drugi državi. Tistih časov in tiste države ni več, a tematika, ki jo obravnava, žal vedno znova
vznika in se ne meni za čas in prostor. Igralke in igralci pod suverenim režijskim vodstvom
gledalca že v prvih trenutkih posrkajo v dogajanje in ga ne izpustijo niti potem, ko zastor že
pade. Izjemna kolektivna igra, čvrsta dramaturgija, lahkotno prehajanje med raznovrstnimi
žanri ter zavidljive in še dolgo zapomnljive igralske kreacije so se zlili v kompletni in magični
odrski dogodek, pod katerega bi se z veseljem podpisala tudi prenekatera profesionalna
gledališka hiša.
Številčni igralski kolektiv Loškega odra iz Škofje Loke je tako še enkrat več pokazal in dokazal,
da se nam za slovensko ljubiteljsko gledališče nikakor ni treba bati. Iskrene čestitke!!!
Fotografije: Matej Maček