Srečko Šajn
Življenjsko delo Srečka Šajna je tesno povezano tako s prostovoljnim delom kot tudi z ustvarjanjem na turističnem in kulturnem področju ter vzpodbujanju ljubiteljskih dejavnosti. Celotno njegovo tako profesionalno kot ljubiteljsko delo je povezano z grafičnim oblikovanjem edicij, vsebinskimi koncepti, urednikovanjem kot tudi z avtorstvom in soavtorstvom številnih prireditev. Je avtor v samozaložbi izdane pravljice Zmaj v Postojnski jami. Celotno delovno dobo je bil zaposlen pri gospodarski družbi Postojnska jama.
Kot dolgoletni turistični delavec in dober poznavalec turistične dejavnosti v Sloveniji se njegova ustvarjalnost in ljubiteljsko delovanje odslikava tako v lokalnem območju kot tudi širše na območju Krasa, Brkinov, Notranjske ter na državni ravni. Že od leta 1970 je član Upravnega odbora Turističnega društva Postojna, neprekinjeno do danes ki je lani praznovalo 130. letnico in od leta 1984 njegov predsednik. Torej letos zaokroža 30 let prostovoljnega vodenja društva.
Prav tako je predsednik Turistične zveze Brkini, Kras, Notranjske, ki povezuje območje matičnega Krasa, Brkinov in Notranjske. Iz slednjega izhaja tudi njegovo večletno prizadevanje, da bi Kras zaradi svoje enkratnosti, lepot in tradicije dobil ustrezno mesto v slovenskem turizmu. Dr. Bogomir Kovač je v Strategiji razvoja slovenskega turizma 2002 – 2006 zapisal: »Kras v novi strategiji razvoja postaja samostojno turistično območje in predstavlja v širšem okolju kot naravna in kulturna dediščina absolutno konkurenčno prednost slovenskega turizma«.
Dve desetletji je dejavno sodeloval pri nastajanju osrednje turistične revije Lipov list ( je tudi avtor imena), katere je bil glavni urednik. Bil je več desetletij član Izvršnega odbora Turistične zveze Slovenije in predsednik Komisije za informiranje in promocijo pri Turistični zvezi Slovenije, tudi delegat Slovenije pri Turistični zvezi Jugoslavije v Beogradu in deloval v organih Slovenske turistične organizacije. Bil je tudi delegat Zbora združenega dela in Zbora občin Skupščine Republike Slovenije.
Je avtor in soavtor številnih prireditev, odmevnih doma in v tujini – Furmanski praznik, Mednarodni glasbeni festival mladih in Jaslice v Postojnski jami. Letos pripravlja Turistično društvo Postojna 23. Furmanski praznik, ki celovito prestavlja zgodovinsko in etnološko dediščino kraja. Sama prireditev ima vseslovenski pomen, saj neguje tradicijo in dejavnosti, ki so bile v preteklosti eden od pogojev za obstoj slovenskega prebivalstva in s tem njegove identitete. Prav tako je pobudnik prireditve Mednarodni glasbeni festival mladih, letos že 16. in kot vsako leto gosti mlade glasbene talente s celega sveta. Vsako leto se le-ti predstavijo v slovenskem in mednarodnem prostoru. Skladatelj Alojz Srebotnjak, zaslužni profesor Univerze v Ljubljani, je o festivalu zapisal: »Prireditelju je uspelo uresničiti izvirno zamisel, to je predstavitev domačih in tujih mladinskih zborov in orkestrov, na posebnem, zaključnem festivalu«.
V sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo je oblikoval in uredil katalog Skrivnostni KRAS in turistične jame Slovenije, kar je uresničitev zamisli na področju KRASA kot samostojnega turističnega območja. Doslej je izšel v šestih jezikovnih različicah in v nakladi več kot 300.000 izvodov.
Oblikoval in uredil je številne druge edicije, prospekte, zbornike, med drugim tudi knjigo ob 120. letnici Turističnega društva Postojna.
Knjigi Zmaj v Postojnski jami je dodal serijo spominkov, za katero je prejel nagrado Turistične zveze Slovenije in predstavlja prav tako drobec kulturne in etnološke dediščine tega okolja. Vsi spominki se navezujejo na zgodbo Zmaj v Postojnski jami, tako poleg knjige so še domine, razglednice, sestavljanke ali puzzle, frakeljčki – Zmajeve solze, Jakobove kapljice in drugo.
Zelo aktiven in ustvarjalen je bil tudi v Krajevni skupnosti Hrašče, saj je bil predsednik več kot dve desetletji. Sedaj deluje tudi kot član v Gospodarskem svetu Župnije Hrenovice.
Celotno njegovo delovanje je prepleteno s kulturo, turizmom in ohranjanjem kulturne identitete območja ter promocije KRASA v najžlahtnejšem pomenu besede.