Društvo poslovnih žensk FAM na obisku v Mrežnem inkubatorju Perspektiva
»Veliko podjetij se sooča z izzivom, da ne najde primernega kadra za zaposlitev. Na žalost je vse manj ljudi, ki še znajo delati z rokami. Pomanjkanje kadra je resen problem, s katerim se sooča vse več podjetij tudi pri nas,« je svoje izkušnje v uvodnem nagovoru ob obisku Društva poslovnih žensk FAM Občine Postojna delil Igor Marentič, župan Občine Postojna. Izpostavil je, kako se podjetja kljub tem izzivom znajdejo, kje in kako jim občina lahko pomaga. Prav Mrežni podjetniški inkubator Perspektiva, ki ga imajo v Postojni šele drugo leto, pa je že toliko naredil, je eden izmed njih.
Namen inkubatorja je na širšem območju spodbuditi nastajanje in rast novih podjetij. Podjetnikom je inkubator v pomoč pri razvoju poslovnih modelov, iskanju novih poslovnih priložnosti in finančnih virov.
»S tem bo podjetništvo dobilo v regiji večji pomen, ustanovilo se bo nova podjetja, z njimi pa bo zagotovljenih več delovnih mest,« je o Mrežnem podjetniškem inkubatorju Perspektiva, ki je nastal na pobudo Podjetniškega inkubatorja Perspektiva, poudarila vodja inkubatorja dr. Jana Nadoh Bergoč. Orisala je še ostale aktivnosti inkubatorja, od izobraževanj, delavnic in podpore podjetnikom. V zadnjih dveh, treh letih, odkar so prišli v ta prostor, se je v skupnost inkubatorja vključilo približno 54 podjetnikov iz celotnega širšega območja, ki so zelo aktivni, saj se tedensko oglašajo in razvijajo svoje poslovne ideje. Poslovne ženske društva FAM, ki so tokrat gostovale v inkubatorju, so si ogledale tudi nove prostore, ki jih urejajo in so po besedah sogovornice tudi že v 70 % oddani. »Zanimanja za to med mladimi podjetniki je res veliko, saj imajo tu možnost razviti idejo, preveriti, kako bo delovala na trgu in uspeti, hkrati pa sodelovati tudi v naraščajoči skupnosti mladih podjetij, ki se združujejo v okviru inkubatorja.«
Primer dobre prakse je predstavil tudi dolgoletni direktor podjetja UNIKA TTI Simon Premrl, ki je v Sloveniji poznan po eni najbolj prepoznavnih blagovnih znamk za igrače v Evropi UNICATOY. Izpostavil je, kako so se med korono znašli, delali in zaposlovali. »Leta 2021 smo imeli rekordno leto, ker smo se znali prilagoditi in delati. K uspehu pa je pripomogla tudi pripadnost zaposlenih in naš spoštljiv odnos do njih. Imeli smo srečao, ki pa je posledica dela,« je še izpostavil. Sicer pa zaposleni delajo le 7,5 ur, kmalu pa bodo prešli na 7-urni delavnik.