Krajani si avtocesto želijo odmakniti od vasi
Od lanskega oktobra je v veljavi sklep Vlade RS o pripravi Državnega prostorskega načrta za avtocesto na odseku Jelšane Postojna. Glede na to, da je območje DPN v pripravi na območju med Pivko in Postojno spremenjeno, in je od podaje prvotnih smernic nosilcev urejanja prostora poteklo že več let, je ministrstvo objavilo novo gradivo za dopolnitev smernic nosilcev urejanja prostora. Svoje pripombe sta tako podali tako Občina Postojna kot Občina Pivka.
Župan Igor Marentič se je s sodelavci udeležil predstavitve predvidenih tras krajanom Krajevnih skupnosti Prestranek, Orehek in Slavina. Ti so podali svoje predloge, ki so jih nato strokovni sodelavci Občine Postojne vključili v končno mnenje, ki je bilo poslano na ministrstvo.
Edina sprejemljiva trasa za Občino Postojna je tako trasa, ki poteka od obstoječega počivališča Studenec mimo Grobišč, Orehka, Prestranka, Slavine proti Selcam.
Načrtovana trasa je izmed predlaganih najbolj sprejemljiva, ker najmanj posega v obstoječa in načrtovana poselitvena območja ter je kot takšna najbližje varstvenim usmeritvam. Izvedba s predori omogoča prost prehod divjadi in lastnikom zemljišč omogoča dostop do kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki bi bila s prometno povezavo prekinjena. In zaradi izvedbe skoziu predore, najmanj posega v prostor.
Na DARS-u tudi glede uvoza/izvoza Postojna-Sever
Po poslanih predlogih sta se na pobudo neformalne delovne skupine za spremljanje projekta avtoceste Postojna-Jelšane v ponedeljek z vodstvom DARS-a srečala župana Postojne in Pivke, Igor Marentič in Robert Smrdelj. Debata je tekla o možnih različicah trase avtocestne povezave med Postojno in Jelšanami, časovnih terminih njenega umeščanja v prostor in nadaljnjem sodelovanju pri razvoju projekta. Bistvene pripombe obeh občin pa se nanašajo na približevanje avtoceste vasem. Na sestanku je bilo s strani vodstva DARS-a obljubljeno, da bodo predlagane pripombe preučili do meseca septembra.
Župan Igor Marentič se je zato preteklo soboto še enkrat sestal s KS Slavina, kjer so ponovno preučili predvideno traso in poslane pripombe. Izpostavili so še nekaj dodatnih zahtev krajanov, ki bodo v naslednjih dneh prav tako poslane na DARS.
Na sestanku z DARS-om je župan izpostavil tudi potrebo in prednosti izvoza/uvoza Postojna-Sever. Število prebivalcev v mestu Postojna narašča, množica izmed teh je takšnih, ki avtocesto uporabljajo za vsakodneven prevoz v službo in bi jim omenjen izvoz izredno skrajšal čas in znižal stroške potovanja. Na DARSU so zagotovili, da bodo tudi na temo te problematike sklicali dodaten sestanek.
Začetek gradnje avtoceste šele 2034?
Vlada je sklep o pripravi državnega prostorskega načrta za avtocesto med Postojno in Jelšanami sicer sprejela jeseni, DPN naj bi bil zaključen konec leta 2027, gradnja pa bi se lahko začela sedem let zatem. Poslušaj.