Nahajate se:
V odločanje še dodatna trasa avtoceste Jelšane Postojna
V odločanje še dodatna trasa avtoceste Jelšane Postojna
23. 9. 2019
Sidonija Z. (DRUŽBENE DEJAVNOSTI)
1053
Spomladi je bilo na sestanku na ministrstvu za infrastrukturo (MzI) občljubljeno, da bodo poleg že predlaganih tras avtocoste Ješane- Postojna preučili tudi predlog, ki bi se na ostoječo avtocesto A1 priključil med Postojno in Razdrtim.
Na MzI so tako na predlog župana Igorja Marentiča v preteklih mesecih preverili šest različic navezave trase pri Hruševju, pri čemer so upoštevali tako tehnični in okoljski vidik kot vpliv na kmetijska zemljišča in mnenje krasoslovcev. Na sestanku z župani so v petek obravnavali traso s priključkom na avtocesto med naseljema Grobišče in Orehek v bližini počivališča Studenec, ki kot kaže ustreza tako lokalnim skupnostim kot strokovnim službam MzI in Ministrstva za okolje. Če ne bo dodatnih zapletov, bi se s to odločitvijo lahko nadaljeval postopek sprejemanja Državnega prostorskega načrta (DPN) za avtocesto od Jelšan do Postojne, ki je bil sedaj pod vprašajem skoraj 10 let.
S predlogom sta soglašala tudi župana občin Pivka in Postojna – Robert Smrdelj in Igor Marentič, ki se v preteklosti nista strinjala z nobeno od predlaganih možnosti neposredne povezave s Postojno. Predlog predvideva umestitev avtoceste od Mereč do Ribnice mimo Neverk in Selc do Gradu Prestranek in naprej proti primorski avtocesti, njegova bistvena prednost pa je, da se trasa izogne naseljem in ne zahteva velikih posegov na kmetijskih površinah. Na določenih delih bo zaradi številnih predorov popolnoma neopazna. na ministrstvu pa ob tem opozarjajo, da bo izvedba zaradi geoloških in hidrogeoloških pogojev težavna in draga. Ocena investicije tako znaša dobrih 636 milijonov evrov.
Na MzI so tako na predlog župana Igorja Marentiča v preteklih mesecih preverili šest različic navezave trase pri Hruševju, pri čemer so upoštevali tako tehnični in okoljski vidik kot vpliv na kmetijska zemljišča in mnenje krasoslovcev. Na sestanku z župani so v petek obravnavali traso s priključkom na avtocesto med naseljema Grobišče in Orehek v bližini počivališča Studenec, ki kot kaže ustreza tako lokalnim skupnostim kot strokovnim službam MzI in Ministrstva za okolje. Če ne bo dodatnih zapletov, bi se s to odločitvijo lahko nadaljeval postopek sprejemanja Državnega prostorskega načrta (DPN) za avtocesto od Jelšan do Postojne, ki je bil sedaj pod vprašajem skoraj 10 let.
S predlogom sta soglašala tudi župana občin Pivka in Postojna – Robert Smrdelj in Igor Marentič, ki se v preteklosti nista strinjala z nobeno od predlaganih možnosti neposredne povezave s Postojno. Predlog predvideva umestitev avtoceste od Mereč do Ribnice mimo Neverk in Selc do Gradu Prestranek in naprej proti primorski avtocesti, njegova bistvena prednost pa je, da se trasa izogne naseljem in ne zahteva velikih posegov na kmetijskih površinah. Na določenih delih bo zaradi številnih predorov popolnoma neopazna. na ministrstvu pa ob tem opozarjajo, da bo izvedba zaradi geoloških in hidrogeoloških pogojev težavna in draga. Ocena investicije tako znaša dobrih 636 milijonov evrov.