Zagrebški kitarski trio na 8. mednarodnem festivalu kitare
Darko Petrinjak, hrvaški in ex-jugoslovanski kitarski veteran, je po študiju kitare in lutnje v Londonu ter krajšem delovanju na »otoku« zagnal kitarski oddelek na Glasbeni akademiji v Zagrebu ter s svojima obetavnima študentoma Goranom Listešem in Istvánom Römerjem kmalu ustanovil kitarski trio, zasedbo, ki je na 8. tednu kitare v Postojni proslavila svojo 35-obletnico delovanja. Dejstvo, da ves ta čas delujejo v isti zasedbi je vsled njihovih različnih življenskih poti prav navdušujoče.
Vezi med slovenskimi in hrvaškimi kitaristi imajo prav tako določeno tradicijo, zato je lepo in prav, da smo jih po dolgem času pozdravili v Sloveniji. Za naše občinstvo so pripravili pester program, začenši s tipično sonato da chiesa baročnega skladatelja Giovannija Battiste Vitalija. Izkušeni »performerji« in uspešni profesorji so pokazali, da se še vedno držijo tehnične discipline, znajo dihati skupaj in vzpostavljati stik s poslušalci. Stara glasba je njihova odlika, ljubezen, spoštovanje do arhaičnosti in nostalgija po letih, ko so bili vzorniki doma in tudi marsikje zunaj takratne skupne domovine. Uživali smo v poslušanju transkribcij profesorja Darka Petrinjaka, tako v duhovnosti baroka, galantnosti famozne Sorove Sonate op. 15.b kot v drznosti prirejanja gigantne klavirske Fantazije D. 940 Franza Schuberta. Res izjemno delo. Težko si predstavljamo, koliko kompozicijskega in inštrumentalnega znanja, aranžerskih izkušenj, razumevanja sloga, razvoja glasbene umetnosti in še česa je potrebno za pripravo takšnega umetniškega dela na končno interpretacijo na odru.
Zagrebški kitarski trio tudi redno izvaja dela hrvaških skladateljev in tako smo tokrat slišali živahno, večdimenzionalno delo Trialog za tri kitare Zorana Juranića. V nadaljevanju so se izvajalci poklonili stoletnici rojstva njihovega prijatelja in pobudnika premnogih skupnih projektov Johna Williama Duarteja ter stodeseti obletnici smrti Isaaca Albeniza, čigar klavirska dela so nepogrešljivo za vekomaj obogatila kitarsko literaturo. Poznamo vrsto odličnih priredb njegovih del za kitaro solo, tokrat smo slišali redkeje izvajane skladbe: Triana, Evocación in Aragón za trio kitar. Še ena zadeva nas je z mislimi popeljala v leta razvoja klasične kitare pri nas: ljubeznivo pripravljena spremna beseda k posameznim točkam koncerta, zopet profesionalno in s srcem za nas, István Römer.
In da ne bi spregledali Dalmatinca Gorana Listeša v sestavu – »zapivaj pismu, ribaru stari.....« Darko v sekstah, István s spremjavo in Goran s sončnim kontrapuntom – za dodatek. Hvala.
Anton Črnugelj
Foto: Daisy Rickman