Prvi večer 8. mednarodnega festivala kitare
V župijski cerkvi svetega Štefana v Postojni se je včera začel že 8. mednarodni festival kitare, na katerem je nastopil Zsombor Sidoo, 22-letni fant iz okolice Budimpešte, študent na graški akademiji za glasbo in predstavitveno umetnost. Na mednarodni festival kitare v Postojno je prišel kot zmagovalec pomembnih mednarodnih tekmovanj, nedavno je slavil v Zagrebu.
Zaigral nam je celo 2. sonato za violino Johanna Sebastiana Bacha in prepričal z razločno izvedenimi linijami v Fugi ter spretnostjo in čisto igro v sklepnem Allegru. Zsombor je študent, zato mora njegov progam zaobsegati vsa časovna obdobja. Ko je bil za njim virtuozni Rondo op. 2, št. 2 Dionisia Aguada, je bilo jasno, zakaj so mednarodne žirije prepoznale njegov talent. Skladba zaseda pomembno mesto v najpogosteje igranih tekmovalnih programih. Zanesljivosti in mehkobi izvedbe je dodal še kanček romantičnega okrasja, ki si ga pri Aguadu že lahko privoščimo in razkril, da je preprosto dober glasbenik in ne le ambiciozen študent.
Po nepogrešljivem, nostalgičnem Ponceju je Zsombor zaključil svoj debitantski nastop v Sloveniji z Mad Lady Macbeth iz 2. sonate Hansa Wernerja Henzeja. Program po graški tradiciji in po okusu ponosnega učitelja prof. Paola Pegorara je Zsomborju očitno prav tako zelo blizu. Domiselno, suvereno, prepričljivo je zaključil koncert z moderno kvaliteto. Zadišalo je po »še«, a je namesto nadaljevanja Henzejeve sonate, raje zaigral Etudi št. 7 in 10 Heitorja Ville Lobosa. Zakaj tudi ne, saj nekoliko starejši kitaristi poslušamo Brazilca z odprtimi usti, Zsombor pa je vendarle – študent......, da malo takih!
Tekst: Tone Črnugelj