Občina primorana odpisati skoraj 83 tisoč evrov dolgov
Sinoči je potekala 28. seja Občinskega sveta Občine Postojna, na katerem so svetnice in svetniki obravnavali devet točk dnevnega reda. Tako so potrdili zapisnike 27. redne seje in 12. dopisne seje ter sprejeli predlog o odpisu terjatev iz naslova najemnin in subsidiarnih stroškov za neprofitna stanovanja. »Gre za neizterljive terjatve, ki jih v računovodstvu vodijo že leta in so že zdavnaj zastarale; nekatere so nastale celo na prelomu tisočletja,« je pojasnil župan in dodal, da so nekateri od upnikov tudi umrli in niso imeli premoženja, s katerim bi lahko dediči poplačali dolgove. Skupni znesek terjatev znaša približno 83 tisoč evrov, po napovedih občinske uprave pa bo potrebnih še nekaj odpisov. Kot je v razpravi poudaril podžupan Andrej Berginc, ki vodi stanovanjska vprašanja na Občini Postojna, se neplačevanje najemnin zaradi strožjega nadzora zmanjšuje, ravno tako dolg, k okrepitvi opozoril in izvršb pa je pozval tudi podžupan Stanko Markovčič.
Direktorica občinske uprave Marina Rebec je ob tem dodala, da je bila na občini imenovana komisija za stanovanjska vprašanja, v kateri preverjajo plačevanje oziroma neplačevanje najemnin ter druge okoliščine. »Strokovne službe od lanske pomladi izvajajo intenzivne aktivnosti preverjanja, ali najemniki še vedno izpolnjujejo pogoje za neprofitni najem, po tem, ko je ustavno sodišče 9. marca 2017 odločilo, da takšne postopke sploh lahko izvajamo. Do zdaj smo ugotovili, da že preverjeni najemniki še vedno izpolnjujejo pogoje do neprofitnega najema, razen enega, kjer se bo razmerje spremenilo v profitno,« je še razložila. Tako se je Občina Postojna sistemsko lotila reševanja dolgo zanemarjene problematike, saj so vsi dolgovi iz tega odpisa nastali med leti 2001 in 2014.
Sicer pa je občina v preteklem letu deložirala dva najemnika in vložila več tožb na odpoved najemne pogodbe. Na podlagi pravnomočnih in izvršljivih sodb sta bila vložena izvršilna dva predloga za izselitev in izpraznitev stanovanja, ki bosta izvršena predvidoma v prvem polletju tega leta takoj po pravnomočnosti. Konec lanskega leta je tako dolg znašal iz naslova neplačanih najemnin in obratovalnih stroškov, glede na že vložene izvršilne predloge, znašal 410.608,79 evrov, dolg iz naslova najemnin na dan 31. 12. 2017 pa 542.929,14 evrov, pri čemer znesek vključuje tudi najemnine, ki še niso zapadle, so pa evidentirane v računovodskih izkazih.
Dolg se od leta 2015 postopno, vendar počasi, zmanjšuje, kar je predvsem posledica večje kontrole nad najemniki in striktnega izvajanja aktivnosti. Pri tem je potrebno poudariti, da bo velik znesek dolga potrebno odpisati še dodatno, saj se ljudje v stiski poslužujejo instituta osebnega stečaja in s tem tudi odpusta obveznosti.
Svetnice in svetniki so obravnavali še odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zavod Znanje Postojna in določanje preložili na eno izmed naslednjih sej ter potrdili investicijsko dokumentacijo za projekt energetske sanacije javnih objektov v lasti občine in dali soglasje k izbiri zasebnega partnerja v tem projektu – družbe Petrol. V nadaljevanju seje so se seznanili s končnimi poročili nadzornega odbora, in sicer glede porabe javnih sredstev v Zdravstvenem domu Franca Ambrožiča Postojna, o poslovanju Krajevne skupnosti Postojna in o izvedbi projekta izgradnje vodovoda v občinah Postojna in Pivka. Obravnavali so še promet z nepremičninami in zaprto za javnost obravnavali tematiko glede stavbe nekdanje Banke Koper oziroma Kutinove hiše. Stečajni upravitelj bo namreč v kratkem razpisal novo dražbo, svetnice in svetniki pa so se odločali ali bo občina uveljavljala predkupno pravico. Sejo so zaključili z obravnavo pobud in vprašanj ter z odgovori na pobude in vprašanja.