Japonska potovanja skozi čas fotografa Gorazda Vilharja
Gorazd Vilhar je umetnostni zgodovinar in fotograf, ki se je leta 1985 preselil na Japonsko in s soprogo Charlotte Anderson, ameriškega rodu, raziskuje kulturo in tradicije Japonske in drugih azijskih dežel. Oba sta avtorja osmih knjig in številnih fotoreportaž o japonski kulturi, objavljata v revijah in na spletnih straneh ter predavata. Fotograf, ki je leta 2008 postal član Japonskega združenja profesionalnih fotografov, pa je tudi potomec (vnuk) znanega slikarja in muzealca Lea Vilaharja, ustanovitelja in dolgoletnega ravnatelja muzeja, danes Notranjskega muzeja v Postojni, njegov oče in slikar Mario Vilhar pa izhaja iz Velikega Otoka pri Postojni.
Za širjenje japonske kulture po svetu in prijateljskih stikov med Slovenijo in Japonsko mu je japonski ambasador v Sloveniji prav v teh dneh podelil priznanje. Obisk v Sloveniji pa je Gorazd Vilhar izkoristil tudi za svojo promocijo in razstave v domačem kraju. Tako so sredi tega meseca odprli njegovo fotografsko razstavo z naslovom Japonska idila v Notranjskem muzeju v Postojni, ravno v času, ko muzej letos proslavlja 70-letnico delovanja. Pred kratkim (26.9.) pa je odprtje doživela tudi njegova druga fotografska razstava v Mladinskem centru v Postojni. Fotograf, v katerem veje nemiren duh in je prepotoval že ves svet, se predstavlja s 40. zelo zanimivimi fotografijami z naslovom Japonska potovanja skozi čas. Umetnika je na odprtju predstavila prostovoljka domačega Mladinskega centra Katja Jordan, sicer vodja postojnskega kulturnega doma.
»Za Vilharja je detajl bistveno pomembnejši od celotnega prikaza dogodka. Fotografira z očmi slikarja. In ravno to se odraža v močni kompoziciji in barvnih niansah. Njegove podobe so ikonografski dokumenti japonske tradicije, kulture, religije, ki hkrati odsevajo nostalgijo japonskih želja duše po obrednem stiku z bogovi – japonski način življenja in opomin o pomembnosti ohranjanja tradicije v vseh pogledih,« pravi Jordanova. Vsaka izmed razstavljenih fotografij ima svojo zgodbo. Ovekovečena je na način, da gledalca nagovarja, da si vzame čas,da prepoznava, kaj je na fotografiji, ponuja pa nam svojevrstno pričevanje o religioznem in kulturnem utripu v deželi vzhajajočega sonca.
Odprtje, katero pomeni uvod v praznovanje 200-letnice rojstva Miroslava Vilharja prihodnje leto, sta s kulturnim programom popestrila učenca 3. razreda tolkal domače glasbene šole Gašper Rebec in Jan Bebič Kaluža pod mentorstvom Mitje Tavčarja. Slaščičarna Gaia pa je obiskovalce, ki so se udeležili odprtja Vilharjeve razstave, ki bo na ogled do 30. oktobra, posladkala z izvrstnimi slaščicami po japonskem receptu.
Besedilo in foto: Olga Knez