Zaključen mednarodni projekt na SGLZŠ v Postojni
Na Srednji gozdarski, lesarski in zdravstveni šoli v Postojni se je 11. oktobra zaključilo mednarodno srečanje sodelavcev, ki so v poldrugem letu uresničili svoj cilj in predstavili dva nova projekta. S skupnimi močmi so izdali učna priročnika za učitelje s prikazom nove metode s področja celostne oskrbe in pomoči starejšim na domu in delokroga gozdne pedagogike. Partnerji v prvem projektu, ki je bil podprt s strani Evropske skupnosti, so SGLZŠ Postojna, Srednja šola Čakovec iz Hrvaške in družba DEOS, ki se ukvarja s celostno oskrbo starejših. Drugi projekt, Gozdovi izobražujejo in povezujejo vse in vsakogar, je bil izveden s pomočjo Erasmus+ programa, ki v EU skrbi za sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa. Sovpadanje dogodkov se je izkazalo kot odlična priložnost za mreženje, izmenjavo znanja ter ustvarjanje novih sodelovanj na področjih, ki jih pokrivata oba projekta. Projektu sta se pridružila tudi OŠ Miroslava Vilharja in Zdenka Žakelj s. p..
Priročnika sta zaenkrat izšla le v elektronski obliki v treh jezikih, slovenščini, angleščini in italijanščini. Na predstavitvi so prisostvovale tudi delegacije zunanjih sodelavcev iz Hrvaške, Italije, Španije in Belgije. Uvodoma so povabljenim obiskovalcem predstavili novi učni modul obeh učiteljskih priročnikov in rezultate projektov. Predstavitev v slovenščini je bila simultano prevajana v angleški jezik. Obe šoli kot izobraževalni instituciji na področju zdravstva, sta čutili družbeno odgovornost, da se odzoveta potrebam družbe in skušata olajšati življenje tako ostarelim, kateri predstavljajo ranljivo skupino, kot dijakom, ki jih želita dobro pripraviti na delo, ki ga bodo opravljali. Priročnika sta prosto dostopna na spletnih straneh partnerjev.
V projektu gozdne didaktike, ki je potekal že v prejšnjem letu in se bo zaključil konec letošnjega leta, so poleg OŠ Miroslava Vilharja sodelovale še nekatere slovenske šole in Večstopenjska šola Trebče iz slovenskega zamejstva pri Občinah. Učenci obeh šol so si izmenjali obisk in se udeležili izobraževanja v naravi. Namenjen je zlasti otrokom z manj priložnostmi, zlasti tistim z migrantsko begunskim ozadjem in učnimi ter vedenjskimi izzivi.
Po predstavitvi priročnikov so se srednješolci in osnovnošolci skupaj z mentorji preizkusili na različnih delavnicah. Pripravljali so hrano za starejše, sodelovali pri zasaditvi visokih gred, se preizkusili v tekmovanju likanja z likalnikom in se udeležili didaktičnih iger, ki se uporabljajo v gozdni pedagogiki. Poučni dan se je zaključil s kosilom, kjer so poskusili dobrote pripravljene na delavnici priprave hrane za starejše.
Besedilo: Marino Samsa